Se connecter / S'enregistrer
Votre question

Problème de démarrage

Tags :
  • Ordinateur
  • Système d'exploitation
Dernière réponse : dans Systèmes d'exploitation
30 Novembre 2009 18:24:17

Bonjour, j'ai un gros problème avec mon ordinateur:

Lorsque que je l'allume une page noir s'affiche avec inscrit:

Windows failed to start. A recent harware or softaware might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings and click "Next."
3. Click "repair your computer"

If you do not have this disc, contact your systems administrator or compter manufacturer for assitance.

File: /Boot/ BCD

Status : 0xc000000f

Info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.


Voilà lorsque j'appuie sur entrer ou échappe la page s'efface puis réapparait.
merci.

Autres pages sur : probleme demarrage

1 Décembre 2009 09:01:38

Bonjour,

Mais tu as quand même suivi les instructions non ?
Tu as réussi à repérer le nouveau matériel qui cause ce bug ?
m
0
l
1 Décembre 2009 13:22:56


Salut, tu as modifié quelque chose sur ton pc récement?
Lecteur CD, Disque dur etc?
m
0
l
Contenus similaires
2 Décembre 2009 15:39:07

Bonjour

J'ai essayé d'introduire le seul CD que j'ai eu avec mon ordi mais ça n'as rien donné en plus il me semble que c'est le CD pour réinstaller Microsfot works.
Je ne sais pas ce qui a bien pu causer ce bug mais pour répondre à Sertek j'ai installé les mises à jour propsé par mon ordinateur, redémarer celui ci et jusque là tout marchait niquel et quand je l'ai allumé le lendemain ce message s'est affiché...
m
0
l
2 Décembre 2009 16:05:58

Salut, tu tournes avec quel windows? Là je vois pas trop d'où ça peut venir.
m
0
l
2 Décembre 2009 16:44:38

J'ai un windows Xp édition familiale
m
0
l
2 Décembre 2009 18:36:08

bonjour,
le message est clair : info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.
A+
m
0
l
2 Décembre 2009 20:27:10

Que dois je faire alors pour y remédier?
m
0
l
3 Décembre 2009 04:09:11

Arrives-tu à redémarrer en Mode sans Echec ?
m
0
l
3 Décembre 2009 11:13:09

Si tu n'as physiquement rien modifié sur ton ordinateur, qu'il marchait, et qu'après l'avoir éteint et rallumer le lendemain il t'affiche ce message, à part un composant qui a claqué je vois par trop...

J'ai trouvé ça sur un forum anglais :

Citation :
I have managed to resolve the problem by the following method:-

1. Place the Vista installation disk in the disk drive and start the PC.
2. Press any key when the message "Press any key to boot from CD or DVD..."
appears.
3. Choose the "Repair" option.
4. Now click "Next".
5. In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.
6. Type Bootrec?Rebuildbcd, then press ENTER.

This process rebuilt my Boot Configuration Data (BCD) and everything now
works well.

I hope this helps anyone else suffering from the same problem.


De ce que j'ai pu lire sur différents forum, réparer seulement l'installation de windows ne suffirait pas puisque le message ré-apparaitrait au démarrage suivant.

Apparemment seule cette solution où tu "reconstruis" la "boot configuration data" fonctionne.

Si tu veux que je traduise le paragraphe en anglais tu n'as qu'à me le dire, par contre il te faudra un CD de windows XP, sans ça tu es bloqué.

PS : un autre encore plus complet :

Citation :
Hi Wawny,



Thank you for the post.



The error message usually indicates that the boot sector is damaged or missing.



We can try to use the following methods to troubleshoot the issue. However, performing the following steps requires a Windows Vista installation disk. If you do not have a disk, please contact your computer manufacturer or Microsoft Customer Service or to obtain one.



Microsoft Customer Service: (800) 426-9400, available Monday through Friday, from 6:30 A.M. to 5:30 P.M. Pacific Time.



Note: Microsoft Customer Service mainly handles issues regarding replacement manuals, disks, drivers and service packs, product IDs, lost CD keys, product orders, policies related to copying software on additional computers, licensing, and product registration.



Method 1: Startup Repair from the Windows Recovery Environment (WinRE)

============================================

1. Insert the Windows Vista installation disc into the disc drive, and then start the computer.

2. Press a key when the message indicating "Press any key to boot from CD or DVD …". appears.

3. Select a language, a time and currency, and a keyboard or input method, and then click Next.

4. Click Repair your computer.

5. In the System Recovery Options dialog box, choose the drive of your Windows installation and click Next.

6. At the System Recovery Options Dialog Box, click on Repair your computer.

7. Click the operating system that you want to repair, and then click Next.

8. In the System Recovery Options dialog box, click Startup Repair.



Method 2: Rebuild BCD

============================================

1. Put the Windows Vista installation disc in the disc drive, and then start the computer.

2. Press a key when the message indicating "Press any key to boot from CD or DVD …". appears.

3. Select a language, a time, a currency, and a keyboard or another input method, and then click Next.

4. Click Repair your computer.

5. Click the operating system that you want to repair, and then click Next.

6. In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.

7. Type Bootrec /RebuildBcd , and then press ENTER.



Method 3: Use the Windows Recovery Environment (WinRE) to run System Restore (If System Restore is enabled on your computer)

============================================

1. Insert the Windows Vista installation disc into the disc drive, and then start the computer.

2. Press a key when the message indicating "Press any key to boot from CD or DVD …". appears.

3. Select a language, a time and currency, and a keyboard or input method, and then click Next.

4. Click Repair your computer.

5. In the System Recovery Options dialog box, choose the drive of your Windows installation and click Next

6. At the System Recovery Options Dialog Box, click on System Restore.

7. Follow the System Restore Wizard instruction as usual and choose the appropriate restore point.

8. Click Finish to restore the system.


Essayes d'abord la méthode 1, si ça marche pas ( et logiquement ça ne devrait pas marcher ) essayes ensuite la 2.
m
0
l
3 Décembre 2009 17:32:41

bonjour ,

c'est idiot c'est un XP Home.

c'est ton secteur de boot qui est endommagé , il faut :
soit que tu bootes sur le CD XP que tu n'as pas ,

soit essayer sur un live cd par exemple BART . Dans ce cas fait une réparation logiciel en lancant un CHKDSK/F/R ==> ca peut marcher

sinon vérifier tes fichiers de boot

A+
m
0
l
3 Décembre 2009 19:25:07

Ben la procédure avec XP home est sans doute similaire...
m
0
l
Tom's guide dans le monde
  • Allemagne
  • Italie
  • Irlande
  • Royaume Uni
  • Etats Unis
Suivre Tom's Guide
Inscrivez-vous à la Newsletter
  • ajouter à twitter
  • ajouter à facebook
  • ajouter un flux RSS